úterý 28. ledna 2014

64 minut

S ohledem na aktuální dění na trase ČR - Kanada nezbývá nic jiného, než publikovat nový příspěvek hned další den. Už včera jsem byl při psaní o koňské jízdě myšlenkami někde jinde. Konečně se přiblížil důležitý den D - otevření nových kvót pro rok 2014. Letos si dali na čas a jak jsem zmínil dříve, vcelku mi to zamotá s harmonogramem. Pár dní zpátky vyvěsili na oficiálních stránkách plakát s oznámením termínu pro uchazeče o víza v programu zažijte Kanadu. 28. 1. 2014, aneb štěstí přeje připraveným.
 

 
Poctivě jsem se připravoval už od konce prosince a neponechával nic náhodě, zajistil si veškeré potřebné dokumenty a čekal a čekal. O den dříve se dozvídáme i přesnou hodinu, kdy se brány online systému otevřou dokořán a žadatelé po celém světě mohou zasílat požadavky o zařazení do výběru ze tří programů. I pro letošní rok zůstaly počty stejné, 1 000 míst pro working holiday, 120 míst pro young professionals (o nějž se letos ucházím) a 30 pro studijní pobyt. Vše je otevřeno v 10:00 Ottavského času, 16:00 SEČ a pro mě to znamená být připraven v osm hodin ráno. Ze zmatených reakcí většiny krajanů se dá očekávat ještě větší nával než tomu bylo v předešlých letech. Rok 2012 - vyčerpání v září, rok 2013 - až do dubna bylo možné tato místa čerpat. Kolik měsíců, či týdnů a nebo dní vystačí letos?
 
 
Jsem připraven, vše rozřazeno do složek a čekám na úder osmé hodiny. Systém je nyní otevřený a snažím se co nejrychleji prokousat registračním systémem a zajistit si místo, které mi dodá trochu klidu. To se mi po 24 minutách daří a první ze dvou těžkých úkolů je splněn. Jsem v programu jako 32. Nyní mám už na vše poměrný klid, několik dní pro nahrání dokumentů a taktéž čekání na vyjádření obou úřadů. Původní předpoklady, že by víza mohly zmizet během pár týdnů byly naprosto liché, veškerá místa byla rozprášena hodinu a pár minut (64 minut) po jejich zveřejnění. Popularita Kanady v našich končinách roste exponenciálně, nejspíš tomu všichni děláme dobrou reklamu. A tak mi je líto těch, kteří se sklopenou hlavou píší na stránky, že jsou až několik stovek míst za limitem. Naopak přibylo mnoho těch, kteří to jen tak z hecu chtějí zkusit, aniž by se předem jakkoliv připravili a zjistili si vše potřebné. Očividně to je v módě.
 
Dá se tedy očekávat i zpřísnění posouzení žádostí, takže rozhodně nejde říct, že bych měl jakkoliv vyhráno. A pokud to nevyjde, doufám, že podobný nával nebude letos v březnu i na Zéland, je to můj plán B.

Žádné komentáře: