neděle 8. prosince 2013

Přituhuje

Přiložíme trochu do kotle, ať už po stránce psaní článků, tak i ve smyslu zvýšení topného výkonu. Jestli jsem si myslel, že v minulém týdnu konečně nastal ten zimní čas, tak jsem se mýlil. Krapet se ochladilo, zdaleka tomu není konec. Tento týden jsem se probouzel do krásných -28°C, což se společnou větrností dělalo "příjemný" ekvivalent cirka -37°C. A to už je vskutku ideální teplota pro stavění sněhuláků a dalších zimních radovánek :) Už teď mohu s jistotou říci, že Vánoce budu mít hodně bílé. V lednu tak budu moci nejen že opravdu přemýšlet o horkém týdnu v Mexiku či na Kubě, ale nejspíš si otestuj trik s horkou vodou vychrstnutou do studeného vzduchu. A natočím pěkně ve slow motion, ať je se na co dívat.

 
Dovolím si tady také publikovat Čestrův příspěvek z Facebooku, který trefně a humorně shrnul žití v Calgary. Přestěhoval se sem z Vancouveru o cca měsíc dříve.
 
"Dopravní kalamita v Calgary začíná při půl metru sněhu (v Anglii při jednom milimetru). Při -22 stupních začínají přimrzat chlupy v nose k sobě, a tak je třeba občas pohnout nosem. Zatímco ve Vancouveru lidi "mrznou" při 5 stupních nad nulou, tady si nikdo nestěžuje. Šéf se mi smál, že jsem přišel do práce v oteplovákách. Lidi v obleku mají i v tom hlubokém sněhu polobotky. Jó, tady se člověk zocelí..."
 
Trefné, výstižné. Na minutu jsem v té zimě ráno při chystání věcí do dodávky odložil rukavici, při jejím opětovném oblékání jsem ji div nezlomil - a to bez nadsázky. V našich krajích si takovou zimu ani nedovedeme představit. Už tedy vím, proč zdejším autům kouká z podkapoty motoru koncová šňůra od zásuvky. Bez nočního připojení není šance nastartovat.

 
Po pracovní stránce klape vše dle představ a zdá se, že tady budu opravdu zůstávat. Ještě dořešit pár detailů a do kolonky CV tak může definitivně přibýt další zaměstnavatel - NorthWest Mechanical.

Žádné komentáře: