středa 27. února 2013

Fáze 8 - přílet

Odcházím s radostí, že mě neposlali zpět a píšu Tomovi - ten mě čeká před letištěm a po SMSce se přiřítí na vyzvedávací parkoviště - je to asi poprvé, co jsem ho viděl řídit - nezvyk :-D Ale tady asi bez auta nikdo nežije. Po cestě zvídavě zjišťuji, jaké odlišnosti tu jsou v pravidlech řízení. To, za co nás komisaři v EU peskují, že koukat za sebe při přejíždění z pruhu do pruhu pouze zrcátkem, tady nechápou a s pohrdavým tónem ve smyslu - vy evropané řídit neumíte zatracují. Zkrátka "shoulder check" musí být, celým tělem se otočit a kouknout za sebe, jestli nikdo nepřijíždí :)) I křižovatky, tam, kde máme kruhové objezdy, tady mají ze všech 4 směrů značku stop. Je nutné zastavit a stylem kdo dřív přijde, ten dřív mele se rozjet. Následně se musí dodržovat pořadí, v jakých auta přijíždí, vždy po jednom. No to než si zvyknu :-D V baráku vyhazujeme věci a jdeme na jídlo. Vancouver je městem sushi, je na každém rohu. Dávám si ho poprvé, vůbec se v tom nevyznám, takže objednávám to stejné, co Tom. Sice měl v plánu mě udělat nějaký ten přivítací žertík, ale naštěstí wasabi dobře znám, takže si ho nedávám jako předkrm :) Sushi máme na stole, dávám ještě seznamku s hůlkami a vzpomínám na svůj dětský věk, když jsme je poprvé zkoušeli. Moc mi to nejde, ale snažím se. První sousto je spíš zklamáním, ono pravda, jsem spíš na krvavé stejky.. S každým dalším kouskem se však chuť zvyšuje, trošku ji okořeňuji i křenem wasabi a i výtečným zázvorem (jak oni to dělají...). Finálně se ještě poprat s cenami - uvedené ceny v Kanadě jsou bez daně (14%), a nepsanou nutností jsou dýška (15%). Deštivým pozdním odpolednem jedeme domů a vím určitě, že to jdu zabalit. Jsem na nohách už dobrých 24 hodin a těším se na klidný spánek. V Takhle brzkou hodinu jsem šel spát snad poprvé od doby svého batolecího věku :-) Pouštím ještě film, abych rychleji usnul, ale asi to bylo zbytečné, pamatuji si jen zapnutí notebooku a následně už nic... Chrrrr...


Ráno jsem první v baráku, kdo vstává, přeci jen hodiny v těle mám nastavené na původní režim :) Tak pouštím noťas a vyřizuji korespondenci s domovem. Nechápu jednu věc. Mám strašnou chuť na to včerejší sushi!!! Co do toho ty potvory dávají?!!!! Už dobré dvě hodiny datluji do notebooku, je načase se zvednout a jít dělat i něco jiného. Vyřídit si SINko a mrknout do centra. Taky se strašně těším na nějakou dobrou kávu, snad nebudu zklamán - dneska bych se ani vůbec nezlobil, kdyby mi někdo nabídl to naše "české pikolo...." :)

2 komentáře:

Barell řekl(a)...

Vole, kde to mužu odebírat, nebudu to tu sledovat každej den jestli sem něco dáš..Pozdravuj Toma

Unknown řekl(a)...

Nevím sám :) Jsem tu nováčkem :-D