sobota 30. listopadu 2013

Back in 1988

Sedím na letišti a za pár chvil otevírá Gate 4 a vpouští pasažéry na palubu Boeingu společnosti WestJet. Je to vskutku doposud nejzábavnější letecká společnost, se kterou jsem letěl. Co hlášení, to vtipná poznámka - palec nahoru!

V 9:50 se letadlo plíží na vzletovou dráhu a plynule přechází do plných obrátek. Směr je jasný - východně na Calgary. Mám štěstí, je 100% viditelnost a od začátku stoupání jsem přilepený na okně a mohu se obrazně řečeno loučit s krásou Vancouveru. Světla veřejného osvětlení, aut, lodí, domů.. To všechno mám nyní jako na dlani po levé straně a mohu tak hledat, která místa jsou která. Letím vstříc novému dobrodružství, které se, jak doufám, změní v delší štaci než-li jen čtrnáctidenní. Čistá obloha je po celou dobu letu, za necelou hodinu tah motorů polevuje a pomalu se blížíme k letišti nejen ve směru horizontálním. Poslední lehké naklonění, abych mohl vidět rozlehlost Calgary a naprosto hladce dosedáme. 
 
 
Je půlnoc, v časovém pásmu jsem se přiblížil o jednu hodinu své rodné vlasti, přetáčím hodinky a volám Markovi, že může vyrazit. Beru batoh s věcmi z pásu a v ten samý moment mi Marko volá, že je na místě. All inclusive mi může začít. Ihned po nástupu začínáme komunikovat a ještě jednou si ujasňujeme, co nás čeká a co nás nemine. Marko zjišťuje mé znalosti z oboru a já se mezi řečí ptám, odkud že je. Marko sem přijel před necelými čtyřmi lety z Chorvatska, a je to on, kdo tu bude rozjíždět v Calgary pobočku. Kšefty se množí a sám na vše nestačí. Majitelem firmy Northwest Mechanical je taktéž Marco, jehož rodiče jsou z Řecka, potažmo Itálie. Po necelé půlhodině na jih města přijíždíme k velkému domu, který firma pronajímá. Tři dodávky GMC usnadňují orientaci ve všudypřítomném "satelitním" typu okolí. V rychlosti probíráme věci, které mě ráno čekají - dobrou noc, je skoro půl druhé. Čas jít spát.
 
 
Ráno je už Marko s Marcem pryč, švédský stůl mě sice nečeká, zato vše mi je k dispozici. Skromně dávám zdravé cereálie, beru klíče od dodávky, do telefonu zadávám adresu k dodavateli potřebného materiálu a začíná mi první pracovní den. Poprvé mohu nasednou do dodávky s plnokrevným motorem o objemu pět litrů a pocítit tak zvuk Ameriky. U dodavatele kupuji věci, které jsou nezbytné pro zvládnutí dnešní práce. 60 km jižně do malého městečka High River, kde nás čeká rozběhnutí velkého systému topení. Poprvé poznávám i majitele, samo sebou vše v naprosto pohodové atmosféře umocnění absencí vykání v jazyce anglickém. Jedinou nevýhodou je proklatá zima, topení ještě neběží, všichni slušně mrzneme. Jsou tu i zbylí dva kolegové, kteří tu jsou na měsíc a půl na výpomoc z Vancouveru (všichni bydlíme společně v domě) - Matthew a Michael.
 
 
Celý první den utíká hodně rychle, domů se dostáváme až okolo deváté. Konečně jsem měl možnost proniknout okrajově do tajů věcí, o kterých jsem se na vysoké škole jen učil. Další den děláme s Markem sami dva, jedeme vyměnit kotel se zásobníky a expanzní nádrží. Po očku se vždy koukám, jak je co zapojené a jaká větev kam vede. Další dny jsou spíše o vodo-instalo, zde mohu zúročit zkušenosti nabyté ze staveb a z domu. Rozhodně se jedná o rozmanitou práci. Takže jak to celé shrnout, aniž bych použil superlativa typu: super, výtečný, perfektní, úžasný? Mám možnost dělat minimálně 14 dní v super prostředí, které mi je hodně blízké, s výtečným zázemím v zádech, perfektními lidmi, kteří mi budou v počátcích velmi dobrými učiteli při uvedení do nitra HVAC a plumbing and heating*,  zkrátka úžasná zkušenost k nezaplacení. Ostatní v dalším pokračování, které bude brzy. Je čtvrt na devět, v telce hraje "domácí" Calgary Flames proti Los Angeles Kings a právě mi volá Marko, že bychom zase mohli někam vyrazit - poznat toto město. Ostatně jako každý večer tady :)

*HVAC (heating, ventilation and air-conditioning - topení, ventilace a klimatizace), plumbing (vodo-instalo), heating (rozvody topení)
 
 

Žádné komentáře: