středa 6. března 2013

Den 6. - 8.

Už jsem zase dlouho nic nenapsal, vím... Jdu teda napravit :)

Asi to bude pro někoho znít nepochopitelně, zvlášť když přihlédnu ke zprávám, které mi chodí. Každý se ptá: "tak co, co nového, jak je, co děláš, kam se chystáš, co jsi zažil....", popravdě si díky tomu všemu v prvé řadě připadám jako děsně nudný člověk, v těchto dnech. Popravdě? Za ty tři dny se opravdu nestalo nic, ne že by se nemohlo, ale dávám si zatím klidnější režim. Na jednu stranu jsem z toho mírně nervózní, ono když vyndáte křečka, který cca 5 let nepřetržitě běhá v točícím se kole, a dáte ho někam, kde je jen v klidu, taky mu nebude úplně nejlíp. Tím, že zatím nemám práci a venku (opět) prší, není moc na výběr. Zvolil jsem proto volnější režim, někdo by řekl, že jen koukám na notebook na seriály, já v tom ale vidím zdokonalování se v angličtině. Opravdu. Poctivě poslouchám a hledám, čemu nerozumím. Zvláštní, že nikdy předtím mě toto ani nenapadlo a plně jsem spoléhal na titulky. Přeci jen tento systém není k zahození. Dokonale mi k tomu slouží po Dallasu a Dynastii třetí nejdelší seriál, The Lost. Vcelku mě to zase po letech chytlo, tak jsem zvědavej, jak že to vlastně dopadne. Sérií je hned 6 (netočí doufám 7....???).

Časový posun jsem už myslím plně dohnal - to asi jen pro ty, co by taky někdy chtěli někam jet. Tak ať ví, jak dlouho to cca trvá. Všeobecně se mluví o tom, že co hodina, to den. +/- to tak sedělo i u mě. Cca týden na plnou rekonvalescenci. Sice někdo má jiné prostředky, jak se s tím vypořádat, nicméně ze své zkušenosti nemohu říct. Někdo si dává speciální prášky pro sportovce (četl jsem na webu), jiný se jde zkrátka a jednoduše večer opít, a tím tělo tak oblbne, že je zvyklé hned druhý den. Nevím, Zdena o tom mluvil přesvědčivě. Mně bylo milejší se pěkně a pohodlně prospat pár dnů více :)

Od úterka se vrátilo počasí ke svému standardu. Taky jsem objevil prima stránku s prácemi. Nejen na craiglist.org, kde se dá najít úplně vše, od ponožek, přes telefony, práci, bydlení, až po auta. Koho by to zajímalo, tak www.workbc.ca. Nestačím ani obnovovat stránky a pročítat. Nabídek je docela dost, zatím si je dávám do fronty, čekám primárně na vyjádření z jedné firmy, kde montují sprinklery. Manuální práce, po letech, zase by mě mohla bavit. Většinou se zaměřuji na jiné manuální práce, tesařina, sádrokartony apod. Toho tu je dost. Takže uvidím, kde se nakonec uchytím. Když zpětně přemítám o paradoxu, že ač jsem dělal dvě strojírenské školy, tak v ani jedné jsem nepřičichl např. k CNC. Panečku, kdyby jo, tak si mě tady ve Vancouveru div nevyvažují zlatem... :) Bohužel, snažil jsem se dneska přes den hledat na webu podle klíčových slov "CNC profíkem online rychle", ale na nic jsem nenarazil. Pokud někdo má tip, kde najít, dejte vědět. Budu vám vyplácet desátky :)

Na nákupy a místní sortiment jsem si vcelku zvykl. Popravdě mi hodně chybí něco jako Almette, Lučina apod. Na to jsem měl u nás chuť vždy. Burákové máslo zatím odkládám. Pověstné lívance s javorovým sirupem jsem ještě nikde neobjevil :) Jinak je to země jako každá jiná, žádné odlišnosti, krom super-size velikostí v obchodech. To je hrůza!!! Oni mají snad i čtverečky na toaleťáku větší než u nás... :) Všechno je tu max, lupínky v giga balení, Listerine v ultra mega balení, ani malej šampón tu nejde koupit :) Zase na druhou stranu tu mají pestrý výběr masa, opravdu dobrého. Hlavně lososové filety apod. Takže panáček si tu bude jíst pěkně zdravě... No a k tomu sushi... Mlask mlask... Včera jsem to nevydržel a šel zase. Vypěstovat si na tomto závislost? Není problém...

Dneska jsem si udělal zase vycházkový den, Lucka od včerejška nedělá, tak má hodně volna. Protáhla mě druhou stranou Vancouveru, směr Granville Island. Příjemná procházka, okolo Olympijské vesnice a Science World.

 

Hlavně v létě to musí být naprosto boží. Hodně laviček a míst, kde se vyvalit a s krásným výhledem na Downtown relaxovat. Nebo naopak - dlooouhatánská stezka pro běh/cyklo/inline. Mají to zmáknutý dokonale. Hlavně tu je krásné bydlení, jen s nevýhodou - 2000 CAD/měsíc... :-/ Nechám si asi zajít chuť a běhat budu holt někde jinde :) Vcelku mě překvapilo, kolik typů víz a jaké možnosti tu jsou. I poslouchání o příbězích ostatních, jak se sem dostali, co dělali, co si musí vyřídit, na co dát pozor, jakým směrem se kdy a jak ubírat... Země neotřelých možností.

Po tříhodinovém výletu jsem se zastavil na nákup v Metru, konečně jsem si koupil batoh, tak si připadám jako plnohodnotnej turista :) No a taky jsem si udělal velkou radost a konečně (!!!!) koupil i dlouho vysněné FiveFingers SeeYa. Už je mám připravené u dveří a hned zítra do nich s radostí hupsnu a jde se poprvé běhat, i kdyby měly padat trakaře. Poslední položkou na listu nákupů je tak GoPro Hero 3 Black Edition, pak už budu nejspokojenější - dokumentovat všechny zážitky s velkou radostí. Těšte se, hory, surf, golf, laser game, běh, plavání/potápění, termální prameny aj...!!! Sice tu není takové vedro jako na Zélandu nebo v Austrálii, ale rozhodně této volby nelituji 8-)

Mno, jak vidím, tak jsem se zase pěkně rozepsal... Blíží se osmá, jdu se opět "učit angličtinu" :)

Žádné komentáře: