pátek 15. března 2013

Pracující lid

To bychom měli, František vykročil pravou nohou, v pět vystřelil z postele, vydatně se nasnídal, nachystal sváču a hurá na skytrain :) První pracovní den zdárně za mnou.
 
Doprava krásně frčí, jen ta rozlehlost Vancouveru je mírně na škodu. Hodinu a čtvrt cestovat za prací, kor když se tam má být ráno na sedmou, to je mazec.. Ale co, hlavní je, že je co dělat. Foreman si mě pěkně vyzvedl u budovy (výšková 33 patrová) a zavedl do naší místnosti. Tady potkávám své spolupracovníky. Velmi špatná paměť na jména je umocněna cizojazyčnými jmény, takže si pamatuji jen Petera, Collina a Bena. V partě je i jeden Slovák, Matůš, budiž mi pomocí při překládání odborných výrazů, především nářadí (imbusáky, hasák, francouzák, nástavce na řezání atd... ). Fajn parta. Hlavně se mi díky této pracovní štaci pěkně rozšířily obzory o sprinklerech. Dřív jsem si myslel, že jsou závislé na požárním hlásiči. Jakmile detekoval kouř, celý okruh začal hasit. Jenže chyba lávky (a nebo tomu dříve bylo a nyní je jinak, kdo ví...). Především kanadská norma přikazuje mít hasící systém v každém nově postaveném domě. Natlakovaný je celý okruh, v případě vzrůstu teploty (nad 60, 80°C, dle požadavků) se červená látka uvnitř skleněného "válečku" roztáhne, čímž se sklo rozletí a voda hasí požár. Dobrá věcička totok :) Hlavně celý systém rozvodu je potažmo hraní si s Merkurem. Joo, toto mě bude bavit. Práce na stavbě jsem si vždy užíval, je načase tělo opět dostat do režimu makačka a hurrrááá přidat ruku k ochraně lidí - Hydroworks contracting, Ltd..
 
Po pracovním dni jsem tím pádem unaven, ale velmi příjemně. Teď ještě se spolubydlícíma na křídla a pitcher, zakončit pracovní týden :)
 
Perlička - číslování pater není jen tak ledabylé. Díky vlivnému podílu Asiatů v místním stavebním průmyslu se některá patra vynechávají. Třináctku netřeba zdůrazňovat, tu pochopíme. Tady se vynechává i čtrté poschodí. V čínštině je číslovka 4 podobná jako slovo smrt, proto upouštějí od pater (a místností) se 4 v čísle. Tedy patra 11, 12, 15, 16... atd.

Žádné komentáře: